FAQ

Alta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, muiden kysymysten osalta ota yhteyttä meihin. Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@mknorth.fi mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Tavoitteenamme on vastata sähköposteihin 24 tunnin kuluessa arkipäivisin klo 09:00-17:00 välisenä aikana.

Mitä tarkoittaa tuotteen ennakkovaraus?

Joitakin valikoituja tuotteita voi varata ennakkoon MK-Northilta. Nämä ovat erittäin kysyttyjä tuotteita, joiden ennakkovarauksella pääset jonoon tuleviin toimituksiin. Vallitsevan tilanteen takia, monella tavarantoimittajalla on toimitusvaikeuksia, emmekä valitettavasti tiedä tarkkaa toimitusaikaa. Lähetämme tuotteet ennakkotilaajille tilausjärjestyksessä. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa ja peruuttaa paikkasi jonossa aina siihen päivään asti, jolloin tuote on tarkoitus lähettää sinulle.

Voinko tehdä ostoksia MK-Northilla yrittäjänä?

Ehdottomasti. Kun pääset kassalle, siellä on kaksi välilehteä: yksityinen tai yritys.

Valitse, miten haluat tehdä ostoksia. Sitten voit alkaa täyttää tietoja, kuten Y-tunnus, osoite, sähköposti jne. Jos haluat tilauksellesi erillisen laskun sähköpostitse ja/tai viitteellä, tätä varten on kentät alempana kassalla.

Kuinka lisään tuotteen jo tekemääni tilaukseen?

Teet uuden tilauksen. Lähetä sitten sähköpostia osoitteeseen info@mknorth.fi, niin poistamme uuden tilauksen toimituskulut.

Paljonko rahti maksaa?

Jos haluat nähdä tilauksesi tarkat toimituskulut, anna postinumerosi kassalla. Suurimmassa osassa valikoimastamme on ilmainen toimitus yli 200 euron tilauksille.

Miten tuotteen avoin ostos/palautus toimii?

Tarjoamme 30 päivän avoimen oston/palautusoikeuden käyttämättömille tuotteille. Jos haluat hyödyntää avointa ostosta, palauta tuote hyvin pakattuna vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa yhdessä täytetyn palautusasiakirjan kanssa (jonka löydät alta). Sinä asiakkaana olet vastuussa palautusrahdista. Palautamme sinulle tuotteiden täyden arvon, kun tuote on palautettu hyvin pakattuna ja vahingoittumattomana. Jos alkuperäinen pakkaus on vahingoittunut tai teipattu, hyvityksestä vähennetään 20%. Jos tuote on vahingoittunut, vahinko arvioidaan erikseen. HUOM! Paketin osien palautuksista veloitetaan paketin jäljellä olevien osien tavallinen tarjoushinta.     

Jos haluat vaihtaa kokoa tai tuotetta, tee uusi tilaus. Jos uusi tilaus on alle 100 euroa ja sinulta veloitetaan toimituskulut, voit kirjoittaa kassalla viestikenttään, että tilaus liittyy palautukseen, jolloin hyvitämme toimituskulut uudesta tilauksesta.

Täytä palautuslomake, jonka sait tilauksesi mukana. Jos sinulla ei ole enää palautuslomaketta, voit ladata sen täältä

Palautusosoite on: Maskinklippet.se, Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum, Ruotsi.

Pitääkö minun olla kotona ja vastaanottaa tavarat kotiinkuljetuksen yhteydessä?

Jos tilauksesi toimitetaan kotiovellesi, saat tekstiviestin, jossa voit sopia toimituksen ajankohdan. Tässä tekstiviestissä voit valita, että tilaus voidaan toimittaa ilman vastaanottajan kuittausta.  Vastuu tavaroista siirtyy asiakkaalle heti, kun rahdinkuljettaja on luovuttanut tavarat. Kuljetuksen aikana rahdinkuljettaja antaa jatkuvat toimitustiedot.

En ole saanut laskua/kuittia?

Laskuja ja maksuvahvistuksia ei lähetetä MK-Northilta, vaan suoraan Walleylta, joka hoitaa maksuliikennettämme. Jos olet vahingossa poistanut tämän sähköpostin tai tarvitset asiakirjoja kirjanpitoon, ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua.

En ole saanut tilausvahvistusta?

Tilausvahvistus on ehkä suodatettu pois. Vilkaise roskapostikansioosi, tilausvahvistuksesi on varmasti siellä. Saat tilausvahvistuksen muutaman tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä. Jos tilaat ensimmäistä kertaa yritysasiakkaana, ostos saattaa joutua käymään läpi useampia turvavaiheita, ja sen käsittely voi kestää maksimissaan 24 tuntia. Jos kuitenkin epäilet, että olet antanut väärän sähköpostiosoitteen tai että ostos ei ole mennyt läpi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuinka pitkä tilaukseni toimitusaika on?

Varastotuotteet lähetetään yleensä kahden arkipäivän kuluessa, mutta pakkaaminen voi kestää kauemmin aikoina, jolloin varastossamme on enemmän kuormitusta. Muut tuotteet ovat tilaustavaroita, ja niiden kohdalla tuotesivulla on maininta "toimitetaan x-x päivän kuluessa". 

Toimitus kestää yleensä 3-5 työpäivää, jos se lähetetään noutopisteeseen. Raskaammat ja/tai pidemmät tuotteet, kuten ruohonleikkurit ja raivaussahat, jotka toimitetaan kotiinkuljetuksena, lisäävät kuljetusaikaa 1-3 työpäivällä.

Kun tavarat on lähetetty, saat  ilmoituksen sähköpostiin, ja siinä kerrotaan lähetyksen sisältö ja seurantanumero, jos sellainen on saatavilla (tästä näet myös, kuinka monta pakettia lähetys sisältää). JOS tilauksesi on jaettu useampaan erilliseen lähetykseen, saat yhden sähköpostiviestin per lähetys. Näet tiedot lähetyksestä vasta sitten, kun se on saapunut ensimmäiseen terminaaliin. Tämä kestää yleensä 1-2 arkipäivää. Sen jälkeen voit seurata lähetystä yksityiskohtaisesti.

Minkä kuljetusfirman kautta lähetätte tavarat?

Yleensä lähetämme kaikki paketit PostNordin MyPack Collect -palvelun kautta. Noudat paketin lähimmästä noutopisteestä sen jälkeen, kun sinulle on ilmoitettu paketin saapumisesta tekstiviestillä, jos olet antanut matkapuhelinnumeron, ja muussa tapauksessa kirjeellä.

Suuremmat ja painavammat paketit lähetetään pääasiassa MyPack Home -palvelun kautta. Suoraan toimittajan varastosta lähtevät paketit voidaan lähettää myös Schenkerin, DHL:n tai UPS:n kautta. Paketti toimitetaan kotiovellesi puhelimitse tehdyn ilmoituksen jälkeen. Kaikki tilauksesi toimitustiedot näkyvät kassalla ennen kuin saat ostoksesi valmiiksi.

Vinkki: PostNord on lanseerannut sovelluksen, jolla voit seurata pakettisi toimitusta heti, kun olemme varanneet lähetyksen, ja saat myös ilmoituksen sitä kautta. Sovelluksen nimi on PostNord, ja voit ladata sen Google Playsta tai App Storesta.

Voinko saada tavarat toimitettuna toiseen osoitteeseen?

Kyllä, kun olet täyttänyt tietosi kassalla, voit muuttaa toimitusosoitetta kohdasta "vaihda osoite". Tämä edellyttää, että valitset maksutavaksi suoraveloituksen tai korttimaksun. Valitettavasti EMME voi turvallisuutesi vuoksi muuttaa toimitusosoitetta jälkikäteen, koska se on petosriski.

En saa valittua laskua maksutavaksi?

Yhteistyössä Collector Bankin tuotemerkin Walleyn kanssa tarjoamme maksuvaihtoehdon lasku Walley Checkoutin kautta sekä myös muita maksutapoja. Walley tekee kovasti töitä korkean turvallisuuden varmistamiseksi, joten joskus lasku maksutapana saatetaan estää. Tällaisessa tapauksessa voit aina valita maksutavaksi joko korttimaksun tai suoramaksun. Voit myös soittaa Walleylle numeroon +358 9 3158 9947, ja he voivat selvittää ongelman sekä mahdollisesti nostaa luottorajaasi manuaalisen arvioinnin kautta.

Onko teillä kivijalkamyymälä?

Meillä on showroom Mörrumissa, Ruotsissa, missä on esillä valikoituja tuotteita. Siellä on tarjolla myös asiantunteva tuki ja korjaamo. Klikkaa tästä ja näet tämänhetkiset aukioloajat. 

Olen ostanut teiltä koneen, mutta olen hieman epävarma muutamasta asiasta nyt, kun aion käyttää sitä.

Ota meihin yhteyttä sähköpostitse, niin autamme sinua eteenpäin käyttämään konettasi turvallisesti.

Ovatko kaikki koneet koeajettuja ja testattuja ennen toimitusta?

Henkilökuntamme testaa kaikki Husqvarnan ja Stihlin koneet toiminnallisesti ennen niiden lähettämistä asiakkaalle. Tämä on ainutlaatuinen turva sinulle MK-Northin asiakkaana. Tiedät, että saat aina virheettömän tuotteen.

En ole varma, mikä kone sopii tarpeisiini, mitä teen?

Sitten olet tullut oikeaan kauppaan! Ota meihin yhteyttä sähköpostitse, niin autamme sinua tekemään hyvän ja tarpeitasi vastaavan ostoksen.

Miksi olen saanut kirjeen Solidilta?

Kun kone rekisteröidään Husqvarnalle, kone rekisteröidään Solid Insurance -vakuutusyhtiöön, jonka kanssa Husqvarna tekee yhteistyötä. Jonkin ajan kuluttua saat tarjouksen vakuutuksen jatkamisesta, joka on täysin vapaaehtoinen. Vakuutus ei vaikuta Husqvarnan 2 vuoden takuuseen.

Mistä löydän PIN-koodin Husqvarna Automower-leikkuriini?

Turvallisuussyistä lähetämme sinulle PIN-koodin erikseen sähköpostitse. Saat sen samana päivänä tai mutamaa päivää myöhemmin. Jos et ole saanut sitä kohtuullisessa ajassa, voit aina ottaa meihin yhteyttä, lähettää meille kuvan henkilöllisyystodistuksestasi ja koneen tuotekilvestä, ja haemme sen sinulle uudelleen.