Ostoehdot

Näitä osto- ja toimitusehtoja sovelletaan asiakkaan ja MK-North (metsä- ja puutarhatuotteiden verkkokauppa), y-tunnus 556554-9937, välillä, jäljempänä 'yritys', kun teet tilauksen verkkosivuillamme.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi alta, ota yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa info@mknorth.fi

TOTEUTUNUT OSTO

Kun teet tilauksen, sinun ja MK-Northin välillä syntyy ostosopimus. Sopimus on voimassa, kunnes olet vastaanottanut tavarat ja suorittanut maksun. Kun tilauksesi on vahvistettu, tilausvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen - säilytä tämä asiakirja. Sinun on oltava vähintään 18-vuotias tehdäksesi tilauksen ja sopimuksen kanssamme. MK-North pidättää oikeuden kieltäytyä tilauksesta. Kun hyväksyt ostoehdot ja teet tilauksen, emme yleensä voi enää tehdä muutoksia tilaukseesi. Siksi pyydämme sinua aina tarkistamaan huolellisesti ostoskorisi ja tietosi, kuten toimitusosoitteen, laskun vastaanottajan jne. ennen kuin viet tilauksen loppuun.

HINNAT

Kaikki verkkosivuston hinnat ilmoitetaan euroina (EUR) sisältäen 24 prosentin arvonlisäveron. Jos asiakas niin haluaa, hinnat voidaan näyttää ilman arvonlisäveroa, vaihda otsikkoon "ilman alv". Ilmoitetut hinnat eivät sisällä muita maksuja, kuten rahtikuluja. Tilauksen koko summa kaikkine kuluineen ilmoitetaan ennen maksun suorittamista.

TUOTETIEDOT

Verkkosivustolla esitetyt tuotteet, hinnat ja toimituskuluja koskevat tiedot voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta. Tuotekuvia ja muita sivustolla olevia kuvia tulisi pitää ainoastaan esimerkkeinä, eikä tarkkoina kuvauksina tuotteista. Emme vastaa mahdollisista kirjoitusvirheistä, virheellisistä hinnoista tai muista virheellisistä tiedoista joita sivullamme voi esiintyä. Jos havaitsemme virheitä tilaustasi koskevissa tiedoissa, kuten hinnoittelussa, toimitusajassa, tuotteen saatavuustiedoissa ym., sinulle ilmoitetaan asiasta mahdollisimman pian ja sinulle kerrotaan, millaisia toimia on mahdollista tehdä tilaukseesi liittyen. Epäillyistä vääristä tilauksista ja petosyrityksistä ilmoitetaan poliisille.

MAKSU

Verkkosivustolla on tarjolla erilaisia maksutapoja ja sinä asiakkaana voit valita maksun suoraan tilauksen yhteydessä tai valita, jos tuotteen osalta mahdollisuutta tarjotaan, laskun, osamaksun tai muun maksutavan yhteistyössä kolmansien osapuolten kanssa. Joissakin tapauksissa luottotiedot tarkistetaan. Suurempien summien osalta saatat joutua vahvistamaan  toistamiseen pankkitunnuksilla. Siinä tapauksessa saat sähköpostia Walleyltä ja tilaus menee läpi vasta, kun olet hyväksynyt ostoksen. Jos sähköposti on epäilyttävä, ota yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun puhelimitse +358 9 3158 9947 ma-pe klo 9-18 tai sähköpostitse hello@walley.fi.

MK-North ei käsittele itse henkilötunnuksia tai luottokorttinumeroita, vaan Walley hallinnoi niitä. Kaikki tavarat pysyvät MK-Northin omaisuutena, kunnes täysi maksu on suoritettu.Tämä pätee, vaikka tavarat olisivat jo toimitettu sinulle tai asianomaiselle noutopisteelle.

Walleyn tarjoamat maksuvaihtoehdot:

Suorat pankkimaksut (Trustly)

MobilePay

Lasku (maksuton)

Osamaksu

Tili (maksuilmoitus lähetetään kerran kuukaudessa)

Korttimaksu (rahat vähennetään suoraan tililtäsi, kun hyväksyt tapahtuman)

Yleiset maksuehdot, yksityisasiakas

Yleiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Tilaaminen yritysasiakkaana

Kun olet tehnyt tilauksen, sinun ja MK-Northin välillä syntyy ostosopimus. Vahvistus lähetetään sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilausta tehdessäsi. Jos teet tilauksen ensimmäistä kertaa yritysasiakkaana, saatetaan tarvita eri turvatoimia kuin yksityisasiakkaana tilatessa. Tästä syystä saattaa kestää jopa 24 tuntia, kunnes tilaus on valmis ja saat tilausvahvistuksen.

Yleiset maksuehdot, yritykset

Yhdistykset ja säätiöt

Kuten muidenkin yhtiöiden kohdalla, yhdistysten ja säätiöiden luottokelpoisuus tarkistetaan ostohetkellä. Luottotietojen tarkastus on usein hieman tiukempi, koska tämäntyyppisten yhtiöiden taustalla on harvoin oikeushenkilö. Tällöin saatat nähdä, että lasku- tai osamaksuostot eivät ole käytettävissä valitulle asiakasnumerolle. Jos haluat, että luottoraja tarkistetaan uudelleen, ota yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun hello@walley.fi ja toimita seuraavat tiedot: viimeisin vuosikertomus (tuloslaskelma ja tase) sekä hallituksen pöytäkirja. Jos mahdollista, voit myös tehdä tilauksen yhdistyksen tai säätiön nimissä ja maksaa sen kortilla tai suoraveloituksella. Jos tarvitset lisäasiakirjoja kirjanpitoa varten, ota meihin yhteyttä.

TOIMITUS

MK-North tarjoaa erilaisia toimitusvaihtoehtoja tuotteen mitoista ja painosta riippuen. Kassalla näkyvät mahdolliset kuljetustavat ja niiden lopulliset toimituskulut. Kaikki MKnorth.fi-sivuston hinnat koskevat toimitusta Suomen sisällä. Ilmoitus tapahtuu yleensä tekstiviestillä, ellei muuta vaihtoehtoa ole valittu. Tekstiviesti-ilmoitusta varten tarvitaan suomalainen matkapuhelinnumero. Jos toimitusosoitetta tai muita tietoja muutetaan tilauksen lähettämisen jälkeen, siitä veloitetaan kuljetusyhtiön voimassa olevan hinnaston mukainen maksu. Näet lisää toimitustietoja ja voit valita toimitustyypin tuotteillesi, kun pääset kassalle. Ilmaista toimitusta sovelletaan isoon osaan valikoimastamme, kun tilauksen arvo on yli 200€. Tällöin tarjotaan rahtivapaa vaihtoehto ja voit vaihtaa toiseen kuljetuspalveluun lisämaksua vastaan. Yhdensuuntainen toimitus 6,90€ alle 200€ tilauksille.

Toimitusaika

Varastotuotteet lähetetään yleensä kahden arkipäivän kuluessa. Muut tuotteet ovat tilaustavaroita, joille olemme määritelleet toimitusajan "toimitetaan x-x päivän kuluessa" kyseisen tuotteen sivulla. Tämä on arvioitu aika, jonka kuluessa käsittelemme ja lähetämme tilauksesi varastoltamme. Huomioithan, että toimitusaika saattaa venyä useita arkipäiviä, jos varastomme kuormitus on suurempi.

Kuljetus vie yleensä 1-3 työpäivää, jos se lähetetään noutopisteelle. Kotiinkuljetuksena toimitettavien tuotteiden toimitusaikaan lisätään 1-3 työpäivää.

Kun tilauksesi on siirtynyt toimitettavaksi, saat sähköpostitse ilmoituksen, josta ilmenee lähetyksen sisältö ja mahdollinen seurantanumero. Ilmoituksessa kerrotaan myös lähetysten lukumäärä. Et voi nähdä lähetyksen tietoja ennen kuin se on saapunut ensimmäiseen terminaaliin. Tämä vie yleensä 1-2 arkipäivää, jonka jälkeen voit seurata lähetystä yksityiskohtaisesti.

Suurin osa kaikista paketeista lähetetään keskusvarastostamme tai myymälän varastolta ja kuljetuksen hoitaa Postnord. Muut tavarat lähetetään asianomaisen toimittajan varastosta ja he voivat lähettää muulla rahdinkuljettajalla, kuten DHL, Schenker, Bring tai UPS. Jos tavarat lähetetään muusta kuin omasta varastostamme, tämä ilmoitetaan kassalla ennen kuin tilaus on viety loppuun.

On tärkeää ilmoittaa, jos toimitusta ei voi vastaanottaa ennen tiettyä päivämäärää tai tietyn päivämäärän jälkeen. Näin vältät kuljetusyhtiön mahdolliset varastointimaksut. Ilmoitus tehdään kassalla. Emme kuitenkaan voi koskaan taata tiettyä toimituspäivää. 

MK-North ei korvaa sinulle asiakkaana mahdollisia toimitusviivästyksiä. Älä varaa asentajia tms. ennen kuin olet vastaanottanut ja tarkastanut tavarat!

Osatoimitus

Tilauksesi voidaan jakaa eri toimituksiin, jos tilauksesi tavarat toimitetaan eri varastoilta. Sinulta ei veloiteta ylimääräisiä toimituskuluja tämän takia. Saat erillisen ilmoituksen jokaisesta toimituksesta.

Kotiinkuljetus

Yli 20 kg:n painoiset ja/tai tilaa vievät tuotteet toimitetaan kotiinkuljetuksena, ja voit myös valita kotiinkuljetuksen alle 20 kg:n painoisille tuotteille kassalla lisämaksua vastaan. Kun kyseessä on kotiinkuljetus, saat tekstiviestin heti, kun lähetys saapuu lähimpään terminaaliin. Tässä tekstiviestissä valitset kotiinkuljetuksen päivämäärän ja kellonajan. Kaikki kotiinkuljetukset kuljetetaan tontin rajalle tai niin pitkälle kuin tie on ajokelpoinen. Kun kyseessä on kotiinkuljetus taloyhtiön asuntoon, tavarat toimitetaan ovelle. Vastaanottajan vastuulla on varmistaa, että talon numero näkyy selvästi lähimmältä tieltä tai että postilaatikkoon on merkitty selvästi asunnon numero/vastaanottajan nimi. Jos paketti palautetaan edellä mainittujen puutteiden vuoksi, sekä lähetys- että palautusrahti veloitetaan asiakkaalta. Jos haluat vastaanottaa toimituksen ilman kuittausta, voit valita tämän, jos mahdollista, kun rahdinkuljettaja ilmoittaa toimituksesta. Tällöin vastuu tavaroista siirtyy sinulle asiakkaana heti, kun rahdinkuljettaja on toimittanut tavarat.

Toimitus saarille

Tarjoamme toimituksen kiinteään osoitteeseen mantereella samaan hintaan kuin tilausvahvistuksessa. Asiakkaan on tällöin varmistettava, että toimitus vastaanotetaan tähän osoitteeseen ja järjestettävä sen jälkeen jatkokuljetus saarelle. Toimituksista saarille, jotka ovat ilman siltayhteyttä, voidaan erikoistoimituksesta kuitenkin sopia, jos se on mahdollista, kun otetaan huomioon seuraavat seikat; hinta, toimitusaika ja toimitustapa. On tärkeää, että otat meihin yhteyttä tässä asiassa ennen ostamista.

Toimitusosoitteen muutos

Hyväksymällä ostoehdot vahvistat annetun toimitusosoitteen. Emme voi muuttaa tätä jälkikäteen mahdollisten petosyritysten vuoksi. Jos haluat eri toimitusosoitteen tilausta tehdessäsi, voit maksaa kortilla tai suoraveloituksella ja klikata "muu toimitusosoite" ja syöttää muun kuin rekisteröidyn osoitteesi.

Kuljetusvauriot

Jos tavaroita vastaanotettaessa havaitset kuljetusvaurion, pyydämme sinua noudattamaan seuraavia ohjeita: sinun on kerrottava kuljetusvauriosta välittömästi kuljettajalle, jotta asiasta tehdään digitaalinen merkintä kuljetusyrityksen järjestelmään ennen paketin allekirjoittamista. Jos pakkaus on niin huonossa kunnossa, että tuote on käyttökelvoton, voit myös kieltäytyä vastaanottamasta pakettia. Jotta voimme korvata tuotteille aiheutuneet vahingot, jompikumpi yllä kuvatuista toimenpiteistä on tehtävä. Ota sen jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen sähköpostiosoite ja lähetä kuvia paketista, jotta voimme auttaa sinua eteenpäin. Mahdollisista piilevistä vaurioista on ilmoitettava meille seitsemän arkipäivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Siksi on tärkeää, että tarkistat tavarasi aina niiden vastaanottamisen jälkeen. Älä aloita tuotteen käyttöä äläkä heitä pakkausta pois ennen kuin olet ottanut meihin yhteyttä ja saanut vahvistuksen, että voit käyttää tuotetta!

Toimitusta ei ole vastaanotettu tai sitä ei ole noudettu

Jos et ole paikalla vastaanottamassa tilaustasi sovitusta ajasta ja paikasta huolimatta, sinulta voidaan veloittaa ylimääräiset kuljetus- ja varastointikulut. Tämä koskee myös noutopisteeseen toimitettuja paketteja, joita ei ole noudettu. Paketteja säilytetään noutopisteessä/terminaalissa seitsemän päivän ajan saapumispäivästä. Sinulta veloitetaan lähetys- ja palautuskustannukset ja mahdollinen tuoteryhmäkohtainen varastontivuokra lunastamattomista paketeista, jotka palautetaan. Sinulta veloitetaan myös turha ajo, jos et ole paikan päällä ottamassa vastaan asentajaa, jonka olet varannut MK-Northin kautta.

Mitä tarkoittaa tuotteen ennakkovaraus?

Joistakin valituista tuotteista on mahdollista tehdä ennakkovaraus. Nämä tuotteet ovat erittäin kysyttyjä. Ennakkovarauksen tekemällä voit liittyä jonoon tulevia toimituksia varten. Vallitsevan tilanteen takia, monella tavarantoimittajalla on toimitusvaikeuksia, emmekä valitettavasti tiedä tarkkaa toimitusaikaa. Lähetämme tuotteet ennakkotilaajille tilausjärjestyksessä. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa ja peruuttaa paikkasi jonossa aina siihen päivään asti, jolloin tuote on tarkoitus lähettää sinulle.

PERUUTUSOIKEUS

Etämyynnissä sovelletaan kuluttajansuojalakia (20.1.1978/38, 6 luku). Etämyynnissä sinulla on oikeus perua ostoksesi 14 päivän kuluessa ilman mitään syytä. (Me MK-North:lla tarjoamme myös 30 päivän avoimen ostoksen, lue lisää otsikon avoin ostos alla.) Peruuttamisoikeus alkaa seuraavana päivänä siitä, kun olet vastaanottanut tavarat (jos peruutusajan viimeinen päivä osuu lauantaille, sunnuntaille tai pyhäpäivälle, voit perua ostoksesi myös seuraavana arkipäivänä). Jos olet ostanut useita tuotteita tai useista osista koostuvan tuotteen, peruutusaika alkaa siitä päivästä, kun vastaanotat viimeisen tuotteen tai sen viimeisen osan. Jos kyseessä on säännöllinen tavarantoimitus tiettynä aikana, peruutusaika lasketaan siitä hetkestä, jolloin saat ensimmäisen toimituksen.

Jos sinä asiakkaana koet, että toimitus on viivästynyt epätavallisen paljon, etkä enää halua suorittaa ostosta loppuun, sinulla on asiakkaana vastuullasi perua tilaus. Jos olemme jo lähettäneet lähetyksen, sinun on vastaanotettava tavarat. Peruutus on voimassa vain, jos olet saanut vahvistuksen MK-Northilta sähköpostitse.

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, täytä palautuslomakkeemme ja palauta tuote valitsemallasi toimitustavalla osoitteeseen Maskinklippet AB, Byggesvägen 4, 37532 Mörrum, Ruotsi

Tietoa peruuttamisoikeudesta ja mallilomakkeita peruuttamisoikeuden käyttämistä varten on saatavilla myös kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilla (https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruuttamisilmoitus/).

Jos peruutat ostoksesi edellä mainitun peruuttamisajan kuluessa, hyvitys maksetaan ilman aiheetonta viivytystä viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille, että haluat peruuttaa sopimuksen (eli että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi). Hyvitys tarkoittaa, että palautamme sinulta saamamme maksut, mukaan lukien toimituskulut, jotka liittyvät toimitukseen varastostamme, mutta ei palautusrahtia. Hyvitys suoritetaan mahdollisuuksien mukaan käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit ostoksen tekemiseen, ellet ole nimenomaisesti sopinut kanssamme muusta maksutavasta. Itse takaisinmaksu on maksuton. Jos Walleyltä puuttuu tietoja, he ottavat sinuun yhteyttä sähköpostitse hyvityksen suorittamiseksi loppuun.

AVOIN OSTOS JA VAIHTO

Sen lisäksi, mitä edellä on sanottu peruuttamisoikeudesta, MK-North tarjoaa avointa ostosta 30 päivän ajan siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Seuraavien ehtojen on täytyttävä ja tämä koskee käyttämätöntä tuotetta ja vahingoittumatonta alkuperäispakkausta. Jos haluat hyödyntää avointa ostosta, palauta tavarat hyvin pakattuina vahingoittumattomassa alkuperäispakkauksessa yhdessä seuraavien asiakirjojen kanssa: kuitti tai tilausvahvistus ja palautusilmoitus sekä maininta siitä, että haluat hyödyntää avointa ostosta. Sinä asiakkaana olet vastuussa palautusrahdista. Palautamme sinulle tuotteiden täyden arvon, kun tuotteet on vastaanotettu hyvin pakattuna ja vahingoittumattomana. Jos tuotteen myyntipakkaus on vahingoittunut tai teipattu, hyvityksestä vähennetään 20 %.

Jos tavarat ovat vahingoittuneet, vahinko arvioidaan erikseen. Palautustapauksessa asiakas on vastuussa mahdollisista kuljetuksen aikana sattuneista vahingoista. On tärkeää, että tarkastat heti tuotteen saatuasi, että se vastaa tilaustasi ja täyttää odotuksesi, sillä emme voi ottaa käytettyä tuotetta takaisin.

HUOM! Paketin osien palauttaminen tarkoittaa tavallista hintaa paketin jäljellä oleville osille.

Jos haluat vaihtaa kokoa tai tuotetta, tee uusi tilaus. Jos uusi tilaus on alle 100 euroa ja sinulta veloitetaan toimituskulut, kirjoita kassalla viestikenttään, että kyseessä on palautus, jolloin hyvitämme toimituskulut uudesta tilauksesta. Maksat tavarat tavalliseen tapaan ja saat hyvityksen alkuperäisestä tilauksestasi, kun olemme vastaanottaneet ja vahvistaneet palautuksesi.

TAVAROIDEN PALAUTTAMINEN

Sinulla on oikeus tutkia ostamasi tuote ennen sen palauttamista. Tällaisen tutkimuksen suorittamiseksi sinulla on oikeus käsitellä tavaroita siinä määrin kuin on tarpeen niiden ominaisuuksien tai toiminnan määrittämiseksi. Toisin sanoen voit testata että tuote toimii, mutta et voi käyttää sitä sen tavanomaisessa käyttötarkoituksessa ja sitten palauttaa tuotteen.

Huomaa, että tarkastusoikeus ei koske kuluttajansuojalain (20.1.1978/38, 6 luku) soveltamisalaan kuuluvia tavaroita. Esimerkkejä tästä ovat tietyt koneet ja akut.

Jos haluat palauttaa ostoksesi, palauta tuote alkuperäispakkauksessa täydellisenä pakkauksineen ja oheisasiakirjoineen. Huomaa, että emme voi käsitellä palautusta ilman mukana olevaa palautuslomaketta.

Palautusosoite on: Maskinklippet AB, Byggesvägen 4, 375 32 Mörrum, Ruotsi

Palautusrahti

Jos sinä asiakkaana käytät peruuttamisoikeutta tai avointa osto-oikeutta, olet vastuussa rahtikuluista, kun palautat tuotteen. Pyydämme sinua käsittelemään ja pakkaamaan tavarat huolellisesti ennen kuljetusta sekä noudattamaan pakkaamista ja palautuslomaketta koskevia ohjeitamme.

Paketoi tavarat niin, että ne eivät voi vahingoittua kuljetuksen aikana ja toimi huolellisesti, kunnes tavarat luovutetaan rahdinkuljettajalle. Muista aina ottaa kuitti kuljetusyritykseltä ja säilyttää se, kunnes tavara on vastaanotettu MK-Northin varastolla!

Arvon aleneminen

Kun käytät peruutusoikeuttasi, saatamme vähentää palautettavasta summasta palautettujen tavaroiden arvon alenemista vastaavan summan. Tähän voi sisältyä toimitustavan valinnasta johtuva toimituskustannusten nousu ja tavaroiden arvon aleneminen, kun niitä on käsitelty enemmän kuin on ollut tarpeen niiden ominaisuuksien tai toiminnan määrittämiseksi. Voimme myös sisällyttää suhteellisen osuuden sellaisen palvelun hinnasta, joka suoritettiin osittain ennen kuin käytit peruutusoikeuttasi, jos nimenomaisesti pyysit palvelun suorittamista peruutusaikana.

Tilaus- ja kulutustuotteet

Peruutusoikeus tai avoin ostos ei koske tavaroita ja tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan toiveiden mukaan. Kyse voi olla tuotteesta, joka on valmistettu tai jota on muutettu olennaisesti kuluttajan erityisohjeiden mukaisesti, kuten tilaustavarat ja räätälöidyt tuotteet. Peruutusoikeus ei myöskään koske tavaroita, jotka voivat huonontua nopeasti tai vanhentua.

Yritys

Jos tilaat elinkeinonharjoittajana, sovelletaan kauppalakia (https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870355?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=kauppalaki#V1).

REKLAMAATIO

Jos ostamasi tuote on viallinen, sinulla on oikeus reklamoida tuote ottamalla ensin yhteyttä asiakaspalveluun . Kuluttajana sinulla on aina oikeus reklamoida tavara kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) nojalla. Sinun on tehtävä valitus mahdollisimman pian vian havaitsemisen jälkeen.

Vialla tarkoitetaan: tuotteen alkuperäisiä vikoja, jotka olivat olemassa jo tuotteen vastaanottaessasi, tai sitä, että tavarat eivät vastaa kuvausta, tai sitä, että tavaraa ei voida käyttää aiottuun tarkoitukseen, tai sitä, että tavara ei vastaa sitä, mitä sinä ostajana olisit kohtuudella voinut odottaa, tai sitä, että sen mukana ei ole tarvittavia asennus-, hoito- ja käyttöohjeita. Virheisiin ei kuitenkaan lueta tuotteen vahingoittumista onnettomuuden, laiminlyönnin, virheellisen tai poisjääneen huollon, vääränlaisen polttoaineen, vääränlaisen asennuksen tai epänormaalin käytön seurauksena. Oikeus reklamaatioon ei myöskään kata normaalia kulumista eikä kuluvia osia, kuten teriä, hihnoja jne. Olosuhteista ja tuotteessa havaitun vian tyypistä riippuen MK-North voi tarjota korvaavan tuotteen toimittamista, korvaavia toimenpiteitä, kuten korjaus tai hinnanalennus.Tietyissä poikkeustapauksissa sinulla voi myös olla oikeus perua ostos, jos virheellä on sinulle ostajana huomattava merkitys, ja jos muut toimet eivät ole tarkoituksenmukaisia.

TAKUU

Jälleenmyyjänä MKnorth:ia sitovat kaikkien myymiemme tuotteiden valmistajien myöntämät tuotetakuut. Tietyn tuotteen takuuaika löytyy sen tuotesivulta. On tärkeää huomata, että takuuaika voi olla lyhyempi, jos ostat tavarat yritystoimintaa varten ja käytät niitä ammatillisiin tarkoituksiin. Joitakin tavaroita, kuten puutarhakoneita, korjaa MK-North tai muu kyseisen merkin valtuutettu huoltokorjaamo vian sattuessa. Jotta huolto voidaan suorittaa, tuote on lähetettävä tai palautettava valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Ota yhteyttä asiakaspalveluun selvittääksesi, mitä korjaamoa tulee käyttää. Takuuaikana tehtävät korjaukset ovat maksuttomia. Jos vika ei kuulu takuun piiriin, veloitetaan tutkimusmaksu, rahti ja korjaus. Tavaroiden korvaaminen tai korjaaminen ei merkitse takuuaikojen pidentämistä tai uusimista.

1. Takuu on voimassa ostopäivästä alkaen, ellei toisin mainita. Takuu on voimassa vain, jos olet palauttanut tuotteen meille MK-Northille tai muulle tuotemerkin valtuutetulle korjaamolle.

2. Takuu kattaa valmistusvirheet ja sisältää uudet varaosat, mahdolliset kuljetukset ja työn.

3. Takuu ei kata kuluvia osia (kuten hihnoja, ketjuja jne.), käsittelyvirheitä, painepesureiden ja kastelulaitteiden jäätymisvaurioita, viallista kytkentää, väärää polttoainetta, huollon puutetta, naarmuja ja vähäisiä vaurioita, salamaniskuja, varkauksia, tulipaloja tai muita ulkoisista vaikutuksista johtuvia syitä jne.

4. Jos tuotteessa on sarjanumero, takuu on voimassa vain, jos tuotteen sarjanumero on edelleen näkyvissä.

5. Jos tutkimus osoittaa, että tuotteessa on vika, joka ei kuulu takuun piiriin, tai että tuotteessa ei ole vikaa, sinulta veloitetaan lähetys- ja palautuskulut sekä mahdolliset vianmäärityskulut.

TUOTTEEN TURVALLINEN KÄYTTÖ

Verkkotilauksen tehdessään asiakas osoittaa, että hän kykenee selvittämään tilattujen tuotteiden oikean käytön, turvallisuuden ja hoidon liitteenä olevien tuotteiden käyttöohjeiden ja asiakaspalvelumme tarjoaman tuen avulla. Tuotteen toimitukseen sisältyvät kaikki tarvittavat asiakirjat sekä kaikki työkalut ja tarvikkeet, jotka kuuluvat varustukseen. Annamme sinulle ohjeet tuotteen asianmukaisesta käytöstä, turvallisesta käsittelystä ja hoidosta tuotteen käyttöohjeen mukaisesti. Moottorisahojen, raivaussahojen tai muiden mahdollisesti vaarallisten koneiden kanssa työskentelyyn liittyvien riskien ymmärtämiseksi ja arvioimiseksi tarvitaan ohjeita. Muista aina käyttää suojavarusteita sekä lukea ja ymmärtää käyttöohjeet ennen koneen käyttöä. Jos on epäselvyyksiä, suosittelemme aina, että otat meihin yhteyttä ennen ostoa, asennusta tai käyttöä.

HUSQVARNA PDI

MK-North on Husqvarna AB:n valtuutettu jälleenmyyjä, mikä tarkoittaa, että kun ostat Husqvarna®-tuotteen, me myös puramme sen pakkauksesta ja suoritamme toimitus- ja turvallisuustarkastuksen ennen toimitusta. Tilatessaan tuotteita MK-North.fi-sivuston kautta asiakas osoittaa, että hän kykenee saamaan tietoa tilattujen tuotteiden oikeasta käytöstä, turvallisesta käsittelystä ja hoidosta liitteenä olevien tuotteiden käyttöohjeiden, MK-Northin asiakaspalvelun ja valmistajan asiakaspalvelun tarjoaman tuen jne. avulla.

SOPIMUKSEN MUUTOKSET

Jos näihin ehtoihin tehdään olennaisia muutoksia, jotka vaikuttavat ostoosi, sinulle ilmoitetaan asiasta ja annetaan mahdollisuus hyväksyä uudet ehdot tai peruuttaa tilauksesi. Ilmoitamme sinulle joko sähköpostitse tai puhelimitse.

HENKILÖTIEDOT

Jos tilaat tuotteen, otat meihin yhteyttä tai olet muulla tavoin vuorovaikutuksessa MK-Northin kanssa, tämä tarkoittaa yleensä sitä, että henkilötietojasi käsitellään. Lisätietoja siitä, miten MK-North käsittelee henkilötietojasi, löydät Tietosuojakäytäntö-osiosta.

TEKIJÄNOIKEUDET

Verkkosivuston tekstit, kuvat, logot ja muu sisältö ovat MK-North:in ja yhteistyökumppaneidemme omaisuutta, eivätkä kolmannet osapuolet saa kopioida niitä tai käyttää niitä muulla tavoin ilman asianomaisen tekijänoikeuden haltijan etukäteen antamaa kirjallista lupaa.