start / Näin vaihdat moottorisahan vetopyörän
Näin vaihdat moottorisahan vetopyörän
Näin vaihdat moottorisahan vetopyörän
Huolto ja turvatarkastus
Ajan myötä moottorisahan vetoakseli voi kulua ja ketju ei tartu kunnolla rataspyörään. Mallista riippuen sahassa voi olla kiinteä vetoakseli, joka on integroitu kytkinrumpuun, tai erillinen rataspyörä. Vetoakselin vaihtotapa vaihtelee sahasta riippuen, ja tässä oppaassa käymme läpi, miten vaihdat vetoakselin ulkoisella kytkimellä varustettuun moottorisahaan.
Varmista, että ketjunjarru on vapautettu ennen keskipakokytkimen purkamista.
- Poista sylinterikansi.
- Irrota kytkinkansi sekä laippa ja ketju.
- Irrota sytytystulpan johto. Ruuvaa sytytystulppa irti ja asenna männänlukko. Männänlukko estää männän liikkumisen kytkintä irrotettaessa.
- Kiinnitä kytkentätyökalu keskipakokytkimeen ja irrota kytkin myötäpäivään.
- Irrota kytkin (A), kytkinrumpu (B), neulalaakeri (C) ja vetoakseli/rataspyörä (D) ja vaihda ne uusiin.
- Kokoa kaikki uudelleen päinvastaisessa järjestyksessä.
